“Boleh Pes0ngkan Akidah” – Terikut-Ikut Nyanyi Lagu ‘Pasar Ikhwan Di Putrajaya, Siapakah Dia Abuya’, Ini Nasihat Mufti Kelantan

Sejak kebelakangan ini, boleh dikatakan kesemua yang mempunyai akaun media sosial terikut-ikut menyanyi lagu ‘Pasar Ikhwan di Putrajaya, siapakah dia Abuya’.

Bahkan, ada yang menggunakan lagu tersebut di TikTok sebagai parodi dan perkara tersebut telah menarik perhatian Timbalan Mufti Kelantan, Datuk Nik Abdul Kadir Nik Mohamad.

gisbh

Beliau menasihati orang ramai untuk tidak terikut-ikut dengan lagu yang dihasilkan oleh pihak GISB Holdings (GISBH) yang didakwa membawa kepada ajaran sesat.

Lirik lagu ini umpama zikir kerana ia sudah ada ketika pengasas pertubuhan Al-Arqam, Asaari Muhammad masih hidup dan kini parodi lagu berkenaan kembali tular di media sosial. Justeru saya menasihatkan supaya hentikannya segera kerana boleh memesongkan akidah.

Sebelum ini, pihak polis telah mengambil tindakan secara besar-besaran terhadap rumah kebajikan yang melibatkan pihak GISBH di Selangor serta Negeri Sembilan.

krisis nasab kanak kanak GISBH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Berita Harian

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*