“Terima Kasih Kerajaan Malaysia, Petugas SAR” – Keluarga Mangsa Tanah Jerlus Masjid India

Keluarga G Vijaya Lakshmi, warga India yang hilang dalam kejadian tanah jerlus di Jalan Masjid India mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Malaysia dan pasukan mencari dan menyelamat (SAR) yang bertungkus lumus dalam usaha untuk menjejaki wanita tersebut.

Kami sekeluarga berterima kasih kepada kerajaan Malaysia dan pasukan penyelamat yang bertungkus lumus dengan sepenuh hati terlibat dalam operasi pencarian.

misi SAR mangsa tanah jerlus

ahli keluarga mangsa tanah jerlus

Ucapan itu dizahirkan sendiri oleh suami mangsa, Mathavan, 49, dan anak lelakinya, M Suria, 25, kepada kakitangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) ketika dihantar pulang ke KLIA untuk berlepas ke India, pada 1 September lalu.

Kata Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Maimunah Mohd Sharif, keluarga mangsa berpuas hati dengan SAR dan langkah-langkah pantas yang diambil kerajaan Malaysia.

Mereka berada di lokasi sepanjang SAR dan memantau secara dekat semua pergerakan petugas. Malah mereka juga diberi penerangan mengenai setiap pergerakan dan tindakan kerajaan.

keluarga mangsa tanah jerlus

Maimunah turut berkata ahli keluarga mangsa telah menerima sumbangan ihsan RM30,000 daripada pihak DBKL sebelum mereke berlepas pulang.

keluarga mangsa sinkhole masjid india

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : beautifulnaara

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*