“Ingat Mereka Nak Sangat Ke Jadi Rakyat Malaysia?” – Izara Aishah Sel4r Individu Perlekeh Usaha Kerajaan Rawat Rakyat P4le5tin

Pelakon Izara Aishah menerusi satu hantaran di aplikasi X tampil menyelar tindakan individu yang mengecam usaha kerajaan Malaysia dalam merawat rakyat Palestin yang tercedera baru-baru ini.

Difahamkan, individu itu mengkritik sikap rakyat Malaysia yang didakwanya hipokrit kerana sering menafikan hak pelarian untuk akses kepada kemudahan asas.

Izara aishah selar tindakan individu kecam tindakan kerajaan bawa pulang rakyat palestin

Berikutan itu, Izara mengkritik kembali dan menganggap kedatangan rakyat Palestin ke Malaysia hanyalah untuk mendapatkan rawatan sewajarnya.

Ingat warga Palestin nak sangat ke jadi rakyat Malaysia? Mereka datang untuk dirawat sahaja. Berair mata sebab bayi kena penggal kepala dekat sana hari-hari.

Dia seronok tengok negara Malaysia, negara yang selama ini selalu tolong. Mestilah kita terharu, mereka ini sangat susah nak tinggal negara mereka.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen bersetuju dengan pendapat Izara Aishah itu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Malaysia Gazette (@malaysiagazette)


Sekadar info, sejumlah 41 orang rakyat Palestin yang cedera berikutan serangan Israel bersama 86 ahli keluarga mereka telah selamat tiba di Pangkalan Tentera Udara (PTU) Subang pada Jumaat lalu bagi mendapatkan rawatan perubatan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Beuatifulnaara

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*