“Gil4 Gelaran” – Netizen Meny4mpah Ibu Bapa Atta Halilintar Tegur Pengacara Tak Sebut Gelaran ‘Haji’ Bila Panggil Nama Anak?

Sedia maklum, pasangan selebriti Indonesia iaitu Atta Halilintar dan isteri, Aurel Hermansyah telah selamat menunaikan ibadah haji, baru-baru ini.

Malah, sudah menjadi kebiasaan buat mana-mana umat Islam yang telah selesai menunaikan ibadat tersebut akan mendapat gelaran Haji atau Hajah tetapi bukanlah satu kewajipan atau kesalahan jika tidak menggunakannya.

Gelaran ‘haji’ penting buat ibu bapa Atta

Tetapi siapa sangka gelaran tersebut rupa-rupanya amat penting buat ibu bapa Atta iaitu Anofial Asmid dan Geni Faruk.

@ceo_warganet_official

MOMENT AYAH ATTA HALILINTAR KOREKSI KARENA MC LUPA MEMANGGIL GELAR HAJI… #fyp #attahalilintar

♬ suara asli – CEO WARGANET OFFICIAL – CEO WARGANET OFFICIAL

Dapat dilihat dalam satu video yang tular di platform TikTok, ibu Atta menegur seorang pengacara yang mengacara majlis pertunangan anak lelakinya bahawa selain Atta, anak yang bertunang itu juga, Thoriq sudah bergelar haji kerana pernah ikut mereka tunaikan haji sebelum ini.

Tegur pengacara majlis, panggil anak dengan gelaran ‘haji’

Bahkan, Anofial mengingatkan pengacara majlis pertunangan Thoriq dan pasangan, Aaliyah Massaid untuk memanggil Atta dengan gelaran haji.

Malah, ibu Atta itu juga tidak mahu kalah dengan memaklumkan kepada pengacara majlis bahawa Thoriq juga mempunyai gelaran haji.

Rata-rata netizen yang menonton video tersebut meninggalkan reaksi negatif, di mana ramai menganggap pasangan itu ‘gila gelaran’.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Beautifulnaara

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*