“Umur Bukan Penghalang!” – Warga Emas Berjaya Raih Skrol & Tamatkan ‘Degree’ Di Umur 77 Tahun Jadi Inspirasi Netizen

Baru-baru ini, seorang warga emas berumur 77 tahun telah meraih perhatian di platform TikTok selepas dirinya berjaya menerima skrol pada Istiadat Konvokesyen Universiti Teknologi Mara kali ke-99.

Dapat dilihat dalam video yang dimuat naik oleh uitm_channel, warga emas yang bernama Zulkifly Abdullah tersenyum lebar sewaktu mengambil skrol di atas kerana berjaya menamatkan pengajian Ijazah Sarjana Muda Pengajian Undang-Undang dari Fakulti Undang-Undang, Universiti Teknologi Mara (UiTM).

@uitm_channel

Warga emas berusia 77 tahun dari jurusan Sarjana Muda Pengajian Undang-Undang, Fakulti Undang-Undang naik pentas menerima skrol di #istiadatkonvokesyenuitm99 #Konvoksyen99 #konvo99 #usahatakwamulia #uitmdihatiku

♬ original sound – UiTM Channel – UiTM Channel

Sewaktu Zulkifly menerima skrol tersebut, dia telah menerima tepukan yang gemuruh daripada hadirin yang ada di dewan tersebut.

Meninjau di ruagan komen hantaran itu, rata-rata netizen meluahkan rasa bangga terhadap kejayaan Zulkifly yang berjaya menamatkan pengajian Degree di usia 77 tahun.

komen

komen

Bahkan, ramai juga yang menganggap ia sebagai satu inspirasi untuk terus belajar biarpun usia sudah meningkat kerana umur bukanlah penghalang untuk menuntut ilmu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : tiktok

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*