“Semua Senyap Sunyi Masuk Dalam Gua..” – Baby Shima Persoal Sikap Segelintir Pendakwah Bebas Yang ‘Diam Membisu’ Kes Da’i Syed

Penyanyi Baby Shima meluahkan rasa tidak puas hati dengan sikap segelintir pendakwah bebas yang hanya berdiam diri apabila ada kes melibatkan rakan mereka yakni Da’i Syed.

Keluhan Baby Shima itu sebagai respon kepada kenyataan Da’i Fuad yang bersimpati dengan nasib rakannya itu yang dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan 3 sebatan atas kesalahan merogol.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh NENG BABY SHIMA (@babyshimaofficial)

Amboi, kena geng sendiri semua pakat suruh diam. Bila geng dia buat hal, semua senyap sunyi masuk gua, buat-buat tak nampak.

Tak ada surat terbuka? Tak ada doa bala? Ada yang siap jatuh hukum neraka terus.

Tambahnya lagi, jika dia sendiri membuat hal atau selebriti lain, pendakwah bebas akan ‘laju’ membuat konten teguran dan dakwah.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen bersetuju dengan keluhan Baby Shima namun ada juga yang merasakan Da’i Syed sudah menerima hukuman sewajarnya.

Terdahulu, Da’i Fuad berkata air matanya hampir gugur ketika mendengar keputusan mahkamah terhadap Da’i Syed yang terbukti bersalah memperkosa wanita lima tahun lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : instagram

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*